Навчаємо та виховуємо самих менших
Дитячий садок – перший крок у світ пізнання для кожного малюка. Це місце, де дитина вперше стикається із соціалізацією та розвитком своїх навичок, які буде використовувати протягом життя. Правильно організована робота в дитячому садку має вирішальне значення для майбутнього успіху дитини.
Після оздоровчого періоду, літнього відпочинку, згідно Рекомендацій щодо освітнього процесу в дошкільних закладах на 2024 – 2025н.р. всі дошкільні заклади Березанської громади розпочали новий навчальний рік. Основний формат організації роботи – очний. Пріоритетними напрямами роботи є гарантування безпеки освітнього процесу, доступність і якість освіти для всіх дітей.
Актуальним та першочерговим залишається питання організації та обладнання найпростіших укриттів у закладах дошкільної освіти, як складової безпечного освітнього простору у військовий час. З цією метою влітку проводились інженерні роботи ( встановлення примусової вентиляції, бетонування підлоги).
Відомо, що освітнє середовище має бути не лише безпечним, а й інформативним, цікавим, змістовним, стимулювати розвиток дітей. Сучасний універсальний дизайн приміщень усіх закладів спрямований на особистісний розвиток дитини . В групових приміщеннях є зонування групового простору на гамірні та тихі зони, облаштовано осередки за інтересами. У вікових групах є достатньо простору для організації різних видів діяльності та вільної гри. Також передбачене візуальне оформлення простору, пов’язане зі світлинами дітей, їхніми мистецькими роботами, матеріалами, що відповідають тематиці дня/тижня, індивідуальним інтересам дошкільника.
Організація освітнього процесу здійснюється із дотриманням Правил поведінки під час дії сигналу «Повітряна тривога». На жаль, він переривється та продовжується вже після відбою тривоги , повернення дітей з укриття в групову кімнату . Щоб забезпечити рухову активність, допомогти подолати хвилювання, в укритті проводяться різні види діяльності, часто до них залучаються інші фахівці: музичний керівник, психолог, вчитель – логопед.
Також в умовах сьогодення збільшилась і участь батьків в організації освітнього процесу. Їм надається консультативна підтримка, певні педагогічні і психологічні знання. Всі батьки ознайомлені із форматом роботи закладів, умовами поведінки дітей під час сигналу «Повітряна тривога». Приємно, що у ці важкі часи батьки є надійним плечем, помічниками і порадниками, допомагають з облаштуванням групових приміщень, сприяють придбанню посібників для освітньої діяльності формують та оновлюють тривожні рюкзачки.
Харчування дітей в цьому начальному році оновлене, насамперед спрямоване на забезпечення необхідного щоденного кало ражу для дошкільнят, враховуючи смаки дітей та фінансову можливість батьків.
Працівники дошкілля не можуть не порадіти з того , що 5 липня 2024 року Президент Володимир Зеленський підписав ухвалений Верховною Радою новий Закон «Про дошкільну освіту». Метою нового Закону є створення максимально сприятливих умов для стрімкого розвитку якісної та доступної дошкільної освіти, базові принципи якого базуються на концепції НУШ (нової української школи)
У центрі уваги Закону - ДИТИНА - її інтереси і потреби, безпека та здоров’я .
Вважаю, що це вірний і необхідний крок зі сторони держави в цей нелегкий для країни час: приділити увагу Дошкіллю, а для нас, педагогів завдання - допомогти кожній дитині подолати всі труднощі, набратися сили і вмінь, жити щасливо і безтурботно, адже пора дитинства така швидкоплинна…
Дивлячись на дітей, хочеться жити щасливо і нам, дорослим. Пам’ятаємо, що справжнє щастя для нас – мирне небо над головою.
З вдячністю ЗСУ бажаю всім нам такого бажаного миру, спокою та ПЕРЕМОГИ!