Пропозиції, цікаві ідеї, зауваження щодо реформи профільної освіти в Березанській громаді
Реформування освітньої галузі – відповідь на суспільний запит, адже саме освіта забезпечує якість людського капіталу, який, як відомо, є основою соціально – економічного розвитку країни. В умовах воєнного стану основною метою залишається нова висока якість освіти на всіх рівнях: від початкової до вищої.
Освітні реформи тривають, в 2018 році стартував проєкт НУШ, а сьогодні за програмою НУШ вже навчаються семикласники!
Нагадаємо, що головна мета НУШ – створити школу, в якій буде приємно навчатися і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувалося до цього, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті. Та в майбутній, свідомо обраній, професії. Тому одна з головних ідей освітньої реформи – профілізація старшої школи. Профілізація необхідна для забезпечення індивідуальних потреб школярів, які виявляють підвищений інтерес до окремих предметів, для професійного самовизначення , до успішної соціалізації, полегшення адаптації до самостійного життя, полегшення інфантилізму підлітків, виховання відповідальності за прийняття рішень.
В цілому зрозуміло, що шлях до якісної освіти лежить через профільне навчання. Відповідно на шляху до основної мети, заради дітей, варто долати всі труднощі. А будь-які зміни – це завжди труднощі, перепони і цілий ряд запитань на які важко, але варто шукати відповіді.
Робота над ключовою реформою МОНУ розпочалася вже давно. І хоч профільні класи стартують з 2027 року, сьогодні вже має бути чіткий план дій. Кожна громада хоче мати у складі своєї освітньої галузі ліцей для навчання старшокласників.
Основні ризики у формуванні освітньої мережі – неналежне забезпечення висококваліфікованими кадрами, низький рівень мотивації учнів, доступність вищої освіти через велику кількість Вузів, що ще додатково знижує рівень мотивації до навчання, втрата престижності освітянських професій. Шкода, що всі ці питання не вирішуються ні на рівні шкіл громади, ні на рівні Управлінь освіти, молоді та спорту. Ми , педагоги, віримо, що ліцею в складі Березанської ТГ – бути!
З метою встановлення ще більш чіткої картини по його формуванню, начальником Управління освіти, молоді та спорту було організовано зустріч фахівців Управління освіти та директорів ліцеїв та гімназій із експертами реформи місцевого самоврядування та освіти, в рамках Швейцарсько – українського проєкту «Децентралізація для розвитку демократичної освіти»
Зустріч пройшла на базі Березанського ліцею №3 та була дружньою і продуктивною. На даному етапі саме головне те, що всі освітяни громади розуміють важливість та необхідність реформи, та готові шукати стратегічні напрямки для нових шляхів здійснення. йти на будь-які компроміси з метою прийняття найбільш оптимального конкретного практичного рішення на користь здобувачі освіти..
Цікаво і конкретно пройшла частина зустрічі щодо актуальних питань і відповідей. Саме тут березанські освітяни спільно із шанованими експертами досягали спільної думки щодо шляхі, кінцевої мети і матеріального підгрунтя для вирішення можливостей забезпечення практичної сторони реформи.
То ж, продовжуємо слідкувати за змінами в законодавстві, чекаємо остаточного варіанту законів та удосконалюємо освітню мережу Березанської ТГ, намагаючись наблизити її по можливості до самої оптимальної ідеальної, яка буде сприяти соціалізації та свідомому вибору майбутньої професії здобувачів освіти старшої школи за покликанням.